Vælg en side

Konflikthåndtering for medarbejdere

Bliv bedre til at håndtere konflikter

Alle kommer ud for konflikter. Og de fleste har det svært med dem.

I mange jobs og brancher er små konflikter en del af dagligdagen. Konflikter med kunder, klienter, kolleger, samarbejdspartnere, borgere mm.

Få en generel indføring i konfliktens væsen og redskaber til at håndtere  både de små og de større konflikter. Sammen oversætter vi ‘det generelle’ til jeres konkrete udfordringer: Hvordan kan I bruge redskaberne i hverdagen?

Kontakt os for en dialog om netop jeres behov.

Konflikter dræber arbejdsglæden – se at få gjort noget ved dem

Uoverensstemmelser og krænkelser kan føre til konflikter, som ofte er meget belastende for de involverede. En konflikt kan blokere for menneskers virke og forhindre parterne i at se konstruktivt på deres handlemuligheder. Man ser ikke længere sin modpart som et menneske med gode hensigter.

Men det går ikke. Skal vi fungere sammen, må vi se hinanden som medmennesker i stedet for som modmennesker.

Den rolle vi udfylder på jobbet kan skygge for det menneske, vi også er. Hvordan holder vi fast i rollen, som vi udfylder – samtidig med at vi viser, at vi er mennesker?

Hvordan taler vi sammen på en måde, så et skænderi bliver en dialog – trods de helt legitime uoverensstemmelser?

Anders Stahlschmidt er uddannet konfliktmægler ved Institut for Diapraxis (2013)

Kontakt Anders på [email protected] eller ring på 24 80 14 69